Ne Dediler?

Ödül almak ya da almamak, işte bütün mesele bu! Fakat daha da önemlisi, yaratıcılığın değer kazanması ve organize perakende ile birlikte alışveriş kültürünün yeniden biçimlenmesi... AMPD 2009 Ödülleri, kazanan kurumlarda nasıl yankılandı? Perakende.org olarak, bunu araştırdık

Eklenme Tarihi : 07 Eylül 2009 Pazartesi
ne-dediler
Berrak CoşkunÜmit TEOMANAstoria Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Birinci kuruluş yıldönümümüzü kutlarken gerçekleştirdiğimiz Özel Uçak Kampanyası, hem ziyaretçilerden hem AMPDden tam not almış oldu. Aslında çocukluğumuzdan ilham aldık. Hangimiz, uçmayı hayal etmedik ki büyürken? İşte, o hayali gerçeğe dönüştürme fikriydi bizi harekete geçiren... Bu düşünceyle talihli ziyaretçimize özel uçak hediye etmeye karar verdik. 14 Şubat Sevgililer Gününde de Astoria talihlisi için bir rüyayı gerçek hayatın sahnesine taşıdık. Tek seferde 125 TL ve üzeri alışverişlerde verilen kuponla çekilişe katılan İnci Oğuz, büyük yankı uyandıran kampanyamızın şanslı ismiydi. İstediği an dört kişilik özel uçağına atlayıp, seyahat edebilir şimdi. Fark yaratan kampanyalar düzenlemeye, müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaya yine devam edeceğiz. Özkan ŞENYÜZ Capitol AVM Genel Müdürü Her şeyden önce, gelişen rekabet ortamında ödül sistemini tekrar gündeme getiren Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kuruluna teşekkür ediyorum. Müşteri memnuniyeti ile sektörel gelişim arasında kurdukları bu bağ, gerçekten önemli. Kazandığımız ödül, bizim için çok anlamlı. Daha önce hiçbir alışveriş merkezinin gerçekleştirmediği Cap-Getir uygulaması sayesinde, bir ilke daha imza atmanın onurunu taşıyoruz. Müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesinde çıtamızı her zaman en yükseğe koymayı amaçlıyor, ziyaretçilerimizi eli boş göndermiyoruz. Zamanı kısıtlı olup da mağaza mağaza dolaşmak istemeyenleri, Cap-Getir ile büyük bir sıkıntıdan kurtardığımızı düşünüyoruz. Aslına bakarsanız, Capitol konforuna alışan ziyaretçiyi ödüllendirmiş oluyoruz. Nurdan Tümbek TEKEOĞLU Metro Group Türkiye Temsilcisi Bursa Ericek Köyü Erozyon Önleme Amaçlı Kırsal Kalkınma Projesi ile büyük ödülü almak, bizi çok gururlandırdı. Metro Cash Carry, Metro Group ve TEMA Vakfı öncülüğünde geliştirilen özel bir çalışma söz konusu burada. Projenin temelleri, 2003 yılında atıldı. Eskiden beri geçimini tarım ve çiftçilikle sağlayan Ericek halkı, erozyon nedeniyle mağdur durumdaydı. Toprak kaybı büyüktü çünkü. Geçim sıkıntısı artınca, kişi başına düşen ortalama yıllık gelir de 400 dolara kadar düşmüştü. Çevre illere göç kaçınılmaz olmuş, köyün hane sayısı giderek azalmıştı. Ekip olarak, birçok kez gittik Ericeke. Köylülerle dost olduk, sıkıntılarını paylaştık. Yürüttüğümüz teraslama çalışmaları neticesinde, tarıma elverişli araziler kazandırdık köye. Sulama suyunun temin edilmesiyle birlikte, yeniden gülmeye başladı insanların yüzü. Çilek, patates, meyve, sebze ve yem bitkisi üretimiyle gelir getirici faaliyetler hız kazandı. Hayvancılığın geliştirilmesi için gereken kaliteli kaba yem ihtiyacı, köy içinde karşılanır hale geldi. Macar fiği ve korunga ile ticari açıdan kazançlı ürünler çeşitlendirildi. Kısa bir süre sonra, ceviz ve badem de yörenin gelir kaynakları arasına eklendi. Köylülerin yetiştirdiği ürünleri aldık, satışa sunduk Metro mağazalarında. Böylece Ericeklilerin gelir seviyesi 750 doların üzerine çıktı, köyden kente göç önlendi. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından 6ncı Altın Pusula Büyük Ödülüne layık görülen projemizin bir kez daha takdir edilmesi, ne kadar isabetli davrandığımızın kanıtı aynı zamanda... Projenin devamlılığını sağlamak niyetindeyiz. Köy halkı ile irtibatımızı koparmadık. Şimdi, sulama problemini tamamen çözecek çalışmaları gündemimize aldık. İlgili bakanlık ve makamlara başvurduk, görüşme sonuçlarını bekliyoruz. Şenay Küçük TANŞU Tchibo Türkiye Genel Müdürü Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneğinin düzenlediği böylesine önemli bir organizasyonda ödüle layık görülmek, hem şahsım hem de Tchibo ailesi adına son derece gurur verici. Markamızın 60ıncı yılını kutladığımız döneme denk gelmesi, bizim için ayrı bir sevinç kaynağı tabii. 1949 yılında, bir kahve firması olarak faaliyetlerine başlayan Tchibo; kafe ve gıda dışı bölümleriyle hizmet yelpazesini genişletmiş, dünya perakende sahnesindeki yerini sağlamlaştırmıştır. Bugün 120 ülkede, bin 300 satış noktasında tüketiciyle buluşan markamız, yaklaşık 12 bin 500 çalışanıyla kendi müdavimlerini yaratmıştır. Türkiye pazarına giriş tarihimiz ise 2005. Türk perakende sektörüne yeni bir soluk getiren firmamız, 39 mağaza ve 17 cornera ulaştı bile. İnternet sitemiz de bilinirliğimizi artıran, marka imajımızı güçlendiren unsurların başında geliyor. Küresel krize rağmen büyümeye devam ediyoruz. Kazandığımız Yılın Perakende Konsepti Ödülünü, eşsiz perakende anlayışımız ile müşteri memnuniyeti ilkemize ve ürün kalitemize gösterilen teveccühün bir simgesi olarak algılıyoruz. AMPDnin ödül sistemini tekrar gündeme getirmesi, -ekonomik anlamda yaşanan bu zorlu süreçte- tüm firma ve çalışanlar açısından elzem bir motivasyon kaynağı niteliğinde... Mehmet T. NANE Teknosa Genel Müdürü Geçtiğimiz dönemde yurtiçinde ve yurtdışında pek çok ödül kazanan Teknosa, dünya devleri ile aynı platformda yarıştı. Kazandığımız her ödülü, Türkiyeden marka çıktığını göstermek açısından son derece önemsiyoruz. AMPD Ödülleri ile başarı göstergelerimize bir yenisini daha eklemiş olduk. 4 kategoride birden layık görüldüğümüz bu birbirinden değerli ödüller, Teknosa çalışanlarının özverili çalışmaları sonucu kazanıldı. Hepsini, onlar adına teslim aldık. Başarılarımıza yenilerini eklemek üzere, önümüzdeki dönemde de çalışmalarımıza devam edeceğiz. Bülent KURAL Via/Port Genel Müdürü Tam bir yıl önce, Avrupa ve ABDde örneklerini gördüğümüz gerçek outlet mağazacılık konseptiyle, Türkiyenin outleti olacağız söylemiyle yola çıktık. Hem Türkiyenin hem dünyanın en iyi, en gözde markalarını, en uygun fiyatlarla ziyaretçimize sunduk. Toplam 146 mağazamızla 7den 70e herkese, her keseye hitap ettik. Öte yandan, Sosyal yaşam ve eğlence anlamında nasıl fark yaratırız? sorusunun cevabına odaklandık. En önemlisi de açılış sürecinde yaşadığımız o büyük heyecanı, geçen süre zarfında hiç kaybetmedik. Severek, keyif duyarak çalıştık. Konseptimiz, konumumuz, mimarimiz, büyüklüğümüz ve marka karmamızla Türkiyedeki outlet alışveriş merkezlerine öncülük ettiğimizi söyleyebilirim. Gerçekleşen hayaller! Evet, bizim vaadimiz bu. 1 yılda 17 milyon ziyaretçi çekerek aldık onca emeğin karşılığını. Harcadığımız çabayı önce halkımız ödüllendirdi, ardından AMPD... Sektör duayenleri tarafından yılın en iyisi seçilmek, müthiş bir mutluluk. Üstelik çok gurur verici. Ödülün anlamı hakikaten büyük. Via/Port, aynı şevk ve heyecanla çalışmaya devam et. Doğru yoldasın demek bizim için. Aylin MUTLU YKM Pazarlama ve Kredi Kartları Grup Müdürü Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından düzenlenen yarışmada, Müşteri İlişkileri Merkezi (MİM) projesi ile Yılın En İyi Girişimcisi kategorisinde ödüle layık görüldük. Dile kolay... 36 ildeki 59 mağazamızda, yılda 33 milyon ziyaretçi ağırlıyoruz. Böylesine büyük bir müşteri hacminin sorunsuz yönetilmesi ve müşteri odaklı gelecek stratejilerinin belirlenebilmesi için resmin bütününü görmemizi sağlayacak MİM sistemini geliştirdik. Her mağazamızda, müşteri ilişkileri merkezi kurduk. Önerileri, şikayetleri, iadeleri, tedarikçiye incelemeye yolladığımız ürünlerin takip ve tadilatını, tek bir sistem üzerinden yönetiyoruz artık. Müşteriye geri dönüş süresini kısaltmış oluyoruz. Tepkiler, son derece olumlu. Geleceğe ilişkin aksiyonlarımızı da yine müşteri beklentileri doğrultusunda planlıyoruz. Edindiğimiz bütün verileri, YKM Kart sayesinde öğrendiğimiz tüketici davranış modelleriyle birleştiriyoruz. Toplam bilgiye bakarak, mağazalarımıza müşteriye real time/değer kazandırma, kampanya yapma fırsatı sunuyoruz. 59 yıllık YKM geleneği, müşteri ekseninde şekillenen karar ve uygulamalarla yaşıyor, yaşatılıyor. Kazandığımız ödül bile müşteriye verdiğimiz önemin göstergesi... Bu sistemin, sektör genelinde bir benchmark (verimlilik testi) olmasını diliyoruz.