Eklenme Tarihi : 05 Ağustos 2013 Pazartesi
Sinan Asılyazıcı

Farklı bir ‘Metot’

Bir iş görüşmesine var mısınız? Ancak öyle kolay ve bilinen bir görüşme değil! Oyunun bini bir para olsun ister misiniz? Bu görüşmede insan kaynakları yöneticisi mi olmak istersiniz, görüşmeci mi? Kimin kim olduğunu bilmek mi istersiniz, tahmin etmek mi? Görüşme odasını tüm çıplaklığıyla izlemeye ne dersiniz? O halde bir Metot var


Uluslararası bir mobilya firması üst düzey yönetici arıyor. Görüşmeciler son bir görüşme için şirkete davet ediliyor. İlk gelen odada etrafına bakarken telefonu ile görüşüyor. “Bu son görüşme ve herhalde beni alacaklar diyor” ve odaya bir kişi daha giriyor. El sıkışıyor ve tanışıyorlar. Hayır, hayır gelen insan kaynakları yöneticisi değil O, “Ben de görüşme için çağırıldım” diyor. “Birazdan bizimle görüşmeye geleceklerdir diyorlar.” Herhalde birlikte görüşmezler düşünceleri eşliğinde birbirlerini tartan ve analiz eden bakışların ve cümlelerin havada uçuşmasını yakalamanız mümkün. Görüşme tam başlıyor derken yeni gelenlerinde aday olduklarını öğreniyoruz! Tam dört aday mı? Üstelik adayların tamamı bir arada. Görüşmeyi kim yapacak? Hangisi önce çağırılacak? İsteseniz karar vermeden önce odadaki rekabeti, çatışmaları izleyin. Ne de olsa onlar sizi görmüyorlar!

Odaya bir mekanizmanın gönderdiği mektuplar oldukça ilginç bir yöntem. İçeridekilere neler yapacakları bu mektuplarla bildiriliyor. Adaylardan ikisi birbirini önceden tanıyor, okuldan arkadaşlar.
Diğer ikisi odada tanışmışlardı. Rekabet giderek yükseliyor. Herhalde kararı odadaki yaklaşımlar, söylenenler ve yapılanlar belirleyecek ve odayı izleyen birileri buna karar mı verecek?
Mekanizmadan mektuplar gelmeye devam ediyor. Tansiyon yükseliyor. Gerilim ve rekabet elinizi uzatsanız yakalayabileceğiniz kadar yoğun ve katı. İster iş dünyasını deyin ister rekabetin, gerçekler sıkıştırılmış, vidalanmış ve kapatılmış her şeyin içinden yüksek bir basınçla patlıyor.  

Yapılan ittifaklar bir anda farklı cephelere de dönüşebiliyor, son bir karar adımına da! İnsan psikolojisinin zorlanan sınırlarını görmek için iyi bir yöntem.  Hayır, bir dakika! Bu kadarı olmaz denilen bir istek var bu mektupta. Bırakıp gitmeli mi, kalıp görüşmeye devam mı etmeli mi? Bırak git demek gelebilir içinizden. Ya da kal ve savaş demek de. Ya annesi yoğun bakımdayken devam eden görüşmeciye ne demeli… Kaybettiği haberinden sonra gelen kendi kısa molası ve kaldığı yerden rekabete devam etmesi, edebilmesi. Evet, evet herhalde birazdan bu odayı izleyen birileri bu işi durduracak ve kazanan belli olacak. Olmalı. Hayır, sadece biri şirketin insan kaynakları yönetiminden olduğunu açıkladı. Artık karar zamanı, birazdan kimin işe alınıp alınmadığı belli olacak. Acaba dışarıda bir yerlerde karşılaşsalar birbirlerinin yüzlerine nasıl bakacaklar diye sormayın sakın, izleyin.
Ya hayır neredeyse her şey sil baştan. Yok, artık demek için her şey oluşmuş ve ortalığı kaplamış durumda.

Sizin adayınız hangisi?
Kim bu göreve daha layık?
Siz olsaydınız bu durumda ne yapardınız?
Görüşmenin final bölümünü görmeden her kararı verebilirsiniz, kararınızı tekrar gözden geçirmek kaydıyla. O halde bu durumu biraz açmamızın zamanı geldi ve geçti bile. Adayları ve bu usta kurguyu yapanları açıklıyorum.
Yazar: Jordi Galceran
Çeviren: Zerrin Yanıkkaya
Yönetmen: Serkan Keskin
Yönetmen yardımcısı: Zeynep Su Kasapoğlu
Ses tasarımı: Alper Maral
Işık ve dekor tasarımı: Cem Yılmazer
Kostüm: Aslı Ersüzer
Oyuncular:
Sarp Aydınoğlu
Sezin Bozacı
Serkan Keskin
Mustafa Kırantepe

Evet, bu konunun ustalıkla ele alındığını görmek, insan kaynakları ve hatta daha ötesi mülakat tekniklerini görmek istiyorsanız yazdıklarımı ve daha fazlasını Semaver Kumpanya’da görebilirsiniz.  Konu ile ilgili kişilere ve tiyatro severlere bu bağlamda öneririm. Alkışı bol olsun.

“Hayat asla sahnelenmeyecek bir oyunun, sonsuz tekrarından ibarettir.”
                                                                                                                        Amelie (2001)

E-BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN
Copyright © 2005-2015 PEBEV Perakende Bilgi Evi
designed by nette interactive