Vivident, Keyif ve Düzen sergisini sanatseverlerle buluşturuyor

Vivident Proje: Sanat kapsamında düzenlenen Keyif ve Düzen sergisi 23 Hazirana kadar Galeri Işık Teşvikiyede

Eklenme Tarihi : 15 Haziran 2011 Çarşamba
vivident-keyif-ve-duzen-sergisini-sanatseverlerle-bulusturuyor
Türkiye sakız sektörünün yenilikçi markalarındna Vivident, sanat ve tasarımda da yeniliklerin öncülüğünü yaparak, genç akademisyenlerin yapıtlarından oluşan Keyif ve Düzen sergisini sanatseverlerle buluşturuyor. Proje Yönetmenliğini T. Melih Görgünün yaptığı Vivident Proje: Sanat Keyif ve Düzen sergisinde Nazar Sigaher, Burcu Yağcıoğlu, Emre Evrenos, Ece Kalabak ve Ülgen Semercinin obje tasarımları yer alıyor. Vivident Proje: Sanat ın Keyif ve Düzen adlı sergisi 8 Haziran 23 Haziran günleri arasında, Pazar günü hariç 10.00-20.00 saatleri arasında Feyziye Mektepleri Vakfına ait Galeri Işık Teşvikiyede ziyaret edilebiliyor.Keyif ve Düzen hakkında Proje Yönetmeni T. Melih Görgün: Günlük yaşantımızda birey olarak haz duyduğumuz birçok şeyi yeniden başka taraflarıyla yaşamak ve sahip olmak isteriz. İlk keşfedildiği andan itibaren hiç bir yaş, cinsiyet, meslek, ortam farkı gözetmeksizin bütün bireyleri aynı ortamı ve duyguyu paylaşmaya teşvik eden sakız da bu haz nesnelerinden biridir. Kişileri aynı seviyede buluşturduğu için oldukça demokratik bir tarafı olan sakız, denendikçe daha fazla keyif veren ve bu nedenle de artık günümüz tüketim dünyası içinde çok hızlı bir şekilde kendini geliştiren bir nesne haline de gelmiştir. Sanatçıların bu bağlamda gerçekleştirdiği yapıtları bu sergide yer alıyor. Nazar Sigaher, Sakız çiğnemek, keyif veren limitli bir döngüde tekrar üzerine bir kurguyu gösterir. Yapılan işte, eylemin insanda yarattığı limitli etki ve tekrar yaşama arzusuyla bir döngü haline gelmesi, benzer etki sağlayan bir başka eylemle özdeşleştirilmiştir. Kaydıraktan kayan kişiyi, eylemin etkisi tekrar kaymaya iter, salt bu amaca hizmet eden bir kurgu oluşturularak sakız çiğnemenin insanda yarattığı his vurgulanmaya çalışılmıştır.Ece Kalabak Sakız Taklidi Yapmış adlı yapıtında haz üzerine odaklanıyor. İnsan, dışarıya karşı kendini korur. Kontrol etmediği an bir tercihte bulunur, kendini dışa açar. Bütünüyle kendi olur. Keyif aldığı an da, birden içi dışına yansır. Köprü kurmuş biri tüm bedenini o hareketi yapmak için feda ederken, İnsanın kendini dışa açtığı anı betimler sanki! diyor.Emre Evrenos, daha düzenli bir form olan Vivident Xylit Cube eşit bir durumu ve her kesimden insanın kullanabilmesi anlamında, toplumsallık ve paylaşımcılık gibi geniş kavramlarla da benzerlik göstermesine yönelik olarak ele aldığını vurgular. Ülgen Semerci ise yapıtında zaman, yalıtılma ve başka dünyalara geçişi simgeleyecek bir formda sunuyor. Burada başka bir zamana geçiş ve yolculuğu ele alırken, fantastik bir dünyaya da gönderme yapıyor. Burcu Yağcıoğlu, başlangıçta kendisine ait belli bir formu olan bir tasarım objesi olarak sakızı ele alır. Sanatçı yapıtında tasarlanmış formunu çiğneme işlevi sırasında kaybedişini ve amorf bir biçime dönüşünü betimlerken, gündelik hayata dair değişkenliği de vurgular.
E-BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN
Copyright © 2005-2015 PEBEV Perakende Bilgi Evi
designed by nette interactive