Şimdi Tek Kral Müşteri

Sektörün en önemli oyuncularından Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), dün The Marmara Otelinde düzenlediği basın toplantısı ile pazarının daralmasını önleyecek girişimleri, AVMlerle yürütülen görüşmeleri ve 2009 yılına ilişkin beklentileri paylaştı. Başkan Akyiğit, Müziğin ritmine göre oynuyoruz. Şimdi tek kral müşteri dedi

Eklenme Tarihi : 12 Kasım 2008 Çarşamba
simdi-tek-kral-musteri
Berrak CoşkunPerakende sektörü, global finans kriziyle birlikte oluşan yeni ekonomik ortamda revizyon hareketinin startını vermiş, markaların çoğu ise sessiz bir mutabakatla sezonu indirimli açmıştı. Toplam 350 markayı tek çatı altında toplayan ve sektörün en önemli oyuncularından olan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), geçtiğimiz gün The Marmara Otelinde düzenlediği basın toplantısı ile tüketiciden AVMlere uzanan perakende zincirini güçlendirmeye yönelik bir adım daha attı. BMD Başkanı Ekrem Akyiğit ile yönetim kurulu üyelerinin hazır bulunduğu toplantıda; organize perakende pazarının daralmasını önleyecek girişimler, AVMlerle yürütülen görüşmeler ve 2009 yılına ilişkin beklentiler paylaşıldı. Müşterilerin, markaların, AVMlerin ve üretimin bu yeni ekonomik ortamı en az hasarla atlatabilmesi, sonuçta da tüketimin ertelenmemesi için markaların iş yapış biçimlerini yeniden gözden geçirdiklerini vurgulayan Akyiğit, Durgunluk hastalığına yakalanmak istemiyoruz. O nedenle gücümüzü birleştirip, müşteriyi kral yapıyoruz dedi. Tüketicinin alım gücünü artırdıkMarkaların ürün maliyetindeki artışları fiyatlara yansıtmadıklarını, sezon başı indirimler ve kampanyalarla sektörü canlı tutmaya çalıştıklarını anlatan Başkan Akyiğit, Türkiyede böyle bir uygulamaya ilk kez başvurulduğunu söyledi. Suni bir durgunluğa kapı aralamamak için marka ve AVM yöneticilerinin sürekli görüşme halinde olduğunu belirten Akyiğit, konuşmasını şöyle sürdürdü: Gıda dışı perakende sektörünün 2007 yılı cirosu, 70 milyar dolar olarak hesaplanıyor. BMD ise 17.5 milyar dolarlık ciro ile toplamın içinde yüzde 25lik bir paya sahip. BMD üyeleri, yaklaşık 30 bin satış noktasında 160 bin kişiyi istihdam ediyor. Sezon başında yaptığımız indirimlerle tüketicinin alım gücünün artmasına yol açtık. Kârlılığımızı minimize ederken, çeşitli promosyon ve kredi kartı avantajlarıyla müşterimizi oyunun içinde tutmaya çalışıyoruz.İstihdamı korumak önemli Pazarın durgunluk hastalığına yakalanmaması gerektiğini ifade eden Akyiğit, Hastalıklı bir pazardan ilk önce müşteri, sonra sırasıyla markalar, AVMler, medya sektörü ve çalışanlar, yani en nihayetinde yine tüketici etkilenir. Asıl sorun, o noktada başlar. BMD olarak, dünyadaki finansal krizin farkındayız. Biz bu durumu birkaç ay içinde sona erecek bir krizden ziyade, dünyada ve ülkemizde etkisini belli eden yeni ekonomik ortam olarak görüyoruz. İşlerimizi de bu bakış açısıyla yönetiyoruz. Üreticiler, tedarikçiler, bankalar, alışveriş merkezleri ve diğer katkı sağlayıcılar... Hepimiz, perakende sektörünün oyuncularıyız. Tüketiciye en uygun alım koşullarını sağlamak üzere seferber olduk, güç kalkanı oluşturduk yorumuyla mevcut durumu değerlendirdi. Sektörde fedakarlık yapan ilk kesim olduklarının da altını çizen Akyiğit, Önümüzdeki bir yılı kâr yılı değil, ar yılı olarak düşünüyoruz cümlesiyle tüm dikkatleri üzerine çekti. Konuşmasının devamında ise Sektör, mobil vaziyette. Koşullara uygun davranmak, yeni düzenlemelerde bulunmak gerek. En önemli husus, istihdamın devam etmesi. İşten çıkarmalar, çözümde en son yöntem. Henüz o aşamada değiliz. Tüketicinin moralini yüksek tutarak, kâra yönelik hedeflerimizi aşağıya çekerek, mevcut istihdamı korumayı amaçlıyoruz diye konuştu. Ciro kirası tek çözüm AVMlerle yapılan görüşmelerin de devam ettiğini belirten Akyiğit, BMD üyeleri içinde oluşturulan Akil Adamlar Kurulu ile AVM yöneticileri bir araya geldi. Yeni ekonomik ortamdan sektörün güçlenerek çıkmasını sağlayacak yaklaşımların, 31 Aralık 2009 tarihine kadar geçerli olmasını ve 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren eski koşullara geri dönülmesini istedik. AVMlerle kurduğumuz sıcak ilişkileri devam ettireceğiz. Çünkü birlikte hareket edip, müşteri, marka ve AVM üçgeninde kazançlı çıkacağız cümlelerine yer verdi. Böyle kriz dönemlerinde adalet mekanizmasının ancak ciro kirası ile işleyeceğini savunan BMD Yönetim Kurulu Üyeleri ise 190 alışveriş merkezinin 190ından da olumlu yanıt beklemiyoruz tabii. Ama sonuna kadar deneyeceğiz kendimizi anlatmayı, anlaşılmayı bekleyeceğiz. Carousel (İstanbul), Tepe Nautilus (İstanbul), Cepa (Ankara), Korupark (Bursa) ve Kale Center (İstanbul-Güngören), kur problemini aşmak için metrekare birim fiyatını belirli bir oranda sabitleyerek çalışmalarımıza destek veren ilk AVMlerden açıklamasında bulundu. Organize perakende sektörünün ve çözüm ortaklarının aldığı önlemler: · Ülkede yüzde 10 genel enflasyon olmasına rağmen biz fiyatlarımızda artış yapmadık, pek çok ürün geçen yılki fiyattan ya da daha aşağıda bir rakamla satılıyor. · Elektrik tüketim fiyatları yılbaşından bugüne yüzde 60 zamlandığı halde, enerji maliyetlerindeki artışları fiyatlara taşımadık. . Döviz kurundaki artışları görmezden geldik, fiyatlarımıza yansıtmadık.· Sonbahar-kış sezonunda indirim, promosyon ve kampanyalarla müşteriye cazip olanaklar sunduk.· Tüm bankalar, sektörümüze yönelik ilave taksit kampanyaları sunuyor. Ortalama 4 taksit daha ilave ediliyor. Bankalarla yapılan anlaşmalarda, tüketicinin faydasına olacak çalışmaları ön planda tuttuk. · Telefon operatör firmaları, perakende firmaları ile ortak kampanyalar yapmaya başladı.· Alışveriş merkezleri perakendecilere kira indirimi veya pazarlama desteği yaparak, tüketiciye avantaj sağlayacak aktivitelerimiz için kaynak yaratıyor.· Rakipler müttefik oldu, ortak amaca oynuyoruz. · Uzakdoğu ülkelerindeki üretimi gözden geçiriyoruz. . Perakendede müziğin ritmine göre oynuyoruz.