Forum Ankara, 2011de markalarıyla öne çıkacak

Forum Ankara Outlet, 86 bin 300 metrekarelik bir alanda 149 mağazası ile 2008 yılından bu yana hizmet veriyor. Yılın 365 günü Fırsatlı Alışveriş sloganıyla ziyaretçilerine yıl boyunca devam eden kampanyalar ve sürpriz çekilişler sunan merkez, hedef kitlesini akıllı alışveriş yapan kitle olarak tanımlıyor. Forum Ankara Outlet Genel Müdürü Özgen Özyurt, 2011 yılında markalarıyla öne çıkmak istediklerini söylüyor

Eklenme Tarihi : 31 Aralık 2010 Cuma
forum-ankara-2011de-markalariyla-one-cikacak
Özlem ELGÜN HARPUTLUOĞLU Perakende.org 14 Avrupa ülkesinde gerçekleştirdiği 176 gayrimenkul projesi ve 62 alışveriş merkeziyle Avrupanın perakende devi Multi Development Avrupanın Türkiyede geliştirdiği 8 AVM projesinden biri olan Forum Ankara Outlet, 86 bin 300 metrakerelik bir alanda 149 mağazası ile 2008 yılından bu yana hizmet veriyor. Forum Ankara Outlet Türkiyenin en büyük elektronik mağazası Media Markt, en büyük yapı mağazası Bauhaus ve 9 sinema salonlu sineması ile Türkiyenin en büyük outlet merkezi olarak her yaştan ziyaretçilerine keyifli vakit geçirme imkânı sunuyor. Yılın 365 günü Fırsatlı Alışveriş sloganıyla yıl boyunca devam eden kampanyalar ve sürpriz çekilişlerle alışveriş ile kazanma zevkini aynı noktada buluşturarak ziyaretçilerini cezbediyor. Forum Ankara Outlet, kemer ve alaturka kiremitlerden oluşan farklı tasarımı ile Başkentlilere alışveriş merkezinin rahatlığında sokakta alışveriş yapıyormuş hissini veriyor. İki katlı bir alışveriş, eğlence ve yaşam merkezi olarak tasarlanan Forum Ankara Outlet, içinde yer alan sokaklarıyla ziyaretçilerine dış mekân hissi uyandırıyor. Forum Ankara Outletin önceliğinin, tüketicileri akıllı alışveriş ile tanıştırmak, bilinçli alışveriş olanakları sunmak olduğunu söyleyen Genel Müdür Özgen Özyurt, sorularımızı yanıtladı 2010 yılını perakende sektöründe ciro, ziyaretçi sayısı, kiralanabilir alanlar ölçeğinde değerlendirebilir misiniz? Türkiyede alışveriş merkezleri hızla gelişiyor ve kültürün bir parçası haline geldiğini söyleyebiliriz. Ziyaretçi sayılarında da beklenenin üstünde, çok olumlu bir tablo oluştu. Forum Ankarayı 2010 yılında ayda 750-800 bin, yıllık bazda ise 9,5 milyon kişi ziyaret etti. Bu yılın sonunda alışveriş merkezleri ziyaretçi sayısının 1,1 milyar kişiye ulaşması bekleniyor. Perakende sektörü, enerji, eğitim ve sağlıktan sonra Türkiyenin dördüncü büyük sektörü. Bu yılın 9 ayında açılan 17 alışveriş merkezi ile birlikte Türkiye genelinde 46 ilde toplam 261 alışveriş merkezinin bulunuyor, buna rağmen bin kişiye düşen metrekare miktarı olarak bakıldığında Türkiye hala birçok ülkenin gerisinde. Türkiye ortalaması olarak bin kişiye düşen alışveriş merkezi metrekare miktarı 82 iken Ankarada bu rakam 215 metrekare ve Ankara bu konuda Avrupada da ilk sırada yer alıyor. Bu özelliği ve açılmaya devam eden yeni alışveriş merkezleriyle Ankara, perakende sektörünün en zor ve en rekabetçi pazarı.Çok sayıda AVM açılması ile geçmiş yıllarda karamsar bir tablo oluşmuştu. Ama giderek bu tablo değişiyor gibi gözüküyor, siz ne düşünüyorsunuz? Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneğinin AVM Endeksine göre Ekim 2010da son 3 yılın en yüksek ciro değerleri gerçekleşti. AVM Endeksine göre ciro endeksi geçen yılın Ekim ayına göre yüzde 24, Eylül 2010a göre ise yüzde 12 oranında artış gösterdi ve son 3 yılın en yüksek değerine ulaştı. Gün be gün yaşanan bu olumlu gelişmelerle 2009 yılındaki karamsarlık yerini pozitif bir tabloya bıraktı. 2010un 3üncü çeyreğinde 2009 total cirosu yakalanmıştı zaten. Tabi ki giriş sayıları ve cirolar artıyor, ancak herkes bundan eşit pay almıyor. Farkı yakalayanlar öne çıkıyor. Biz de Forum Ankara Outlet olarak sektördeki artışın ötesinde, ciromuzda yüzde 25, giriş sayılarımızda yüzde 35 artış sağladık.Ciro yüzde 25 arttıForum Ankara Outlette 2010 yılı nasıl geçti?2010 yılında tüm kampanya ve aktivitelerimizi Foruma gelen müşterilerin daha çok alışveriş ile maksimum keyfi yaşamaları amacını gözeterek oluşturduk. Sloganımız olan Yılın 365 günü Fırsatlı Alışverişi tüm haftaya yayarak giriş sayımızı yüzde 35, ciromuzu yüzde 25 artırdık. Pazartesi günleri kiracılarımız daha önce görülmemiş indirimlere imza attılar. Örneğin Beymende ilk kez yüzde 90 indirim gerçekleşti, YKMde 2,90 TLye ayakkabı satıldı. Salı günleri eğlence odaklıydı. Tüm üniversite öğrencileri ve kamu çalışanlarına hiçbir ön koşul olmaksızın sinema bedava. Çarşamba günleri pazar fiyatlarında ve pazar tadında alışverişin konsept olarak belirlendiği Çarşamba Pazarında buzdolabından ayakkabıya, sebze-meyveden ev tekstiline, ünlü markaların inanılmaz fiyatlarla indirimli ürünleri, yanlızca bu güne özel satışa sunuluyor. Bu keyifli günde çocuklara eğlence alanları ve sinemalar da bedava. Her Cuma ise Forum Ankara Outlette Kampa-manya etkinliğimizde elektronikten giyime, ev tekstilinden kozmetiğe kadar birçok ürün 1TLden açık arttırmaya çıkıyor ve mağaza değerinin çok altında fiyatlara alıcı buluyor. Elektronik eşyalarda yüzde 30lara, parfüm ve kozmetikte ise yüzde 70lere varan indirimler Forum Ankara Outlet müşterilerinin yüzünü güldürüyor. Tüm bunların yanı sıra web sitemiz de müşterilerimize internetten rezervasyonla indirimli ürün sahibi olma fırsatını sunuyor. Forum Ankara Outlet müşterileri, Forum Ankaranın internet sitesine üye olarak her hafta mağazalar tarafından belirlenen indirimli ürünleri, internetten rezerve edebiliyor, 3 gün içinde dilediği saatte AVMye gelerek mağaza satış fiyatının çok altında bir fiyata sahip olabiliyorlar. Kurduğumuz bu ayrıcalıklı sistem sayesinde 1,5 ayda 12 bin kişi Forum Ankara Outlet web sitesine üye oldu. AVMler tüketicilerin alışkanlıklarını nasıl değiştiriyor?Alışveriş merkezleri hem metropollerde hem küçük şehirlerde insanların nefes almaya başladığı, sosyalleşebildikleri yerler haline gelerek Türkiyede tüketicilerin gözbebeği oldu. Bunun en yakın örneğini bayramda yaşadık. Bayramda giriş sayılarımızda belirgin bir artış oldu, Başkentliler evde olmak yerine AVMye geldiler. Modayı ve günceli takip etmek, yakınlarla bir arada olup sosyalleşmek de temel alışverişin yanı sıra tüketiciyi AVMlere çeken temel etkenler oldu.Kadınlar daha etkinPromosyonlar kadınları daha fazla mı etkiliyor sizce?Bu teze katılıyorum. Kadınlar hem daha çok ilgili ve karar verme aşamasında erkeklerden daha etkin. Kadınlar yaptıkları düzenli alışverişlerle tecrübeleri, ürün çeşitliliği ve promosyonları göz önünde bulundurarak hareket ediyorlar. Kayıtlı ekonomide perakende sektörünün öneminden söz edebilir miyiz?Hem de çok büyük bir önemi olduğunu düşünüyorum. Özellikle Türkiyenin dördüncü büyük sektörü olan perakende sektörünün 2010da yaklaşık 2,7 milyon kişiyi istihdam ettiği düşünülürse, kayıtlı ekonomideki önemi daha fazla öne çıkıyor. Organize perakende sektörü kayıtlı ekonominin ayrılmaz bir parçası olarak, çalışanın özlük haklarını gözetmenin yanı sıra, kayıtlı istihdam sistemlerinin gelişimini de güçlendiriyor. Kredi kartları kullanımı nasıl?Ekim 2010 verilerine göre Türkiyede 46,5 milyon adet kredi kartı, 68,2 milyon adet banka kartı bulunmasına karşın alışverişlerde nakit kullanım oranının yüzde 66. Forum Ankara, alışveriş ve yaşam merkezlerine özel ilk ve tek kredi kartı Forum Bonus Card ile de öne çıkıyor. Garanti Bankası işbirliği ile hayata geçirilen, alışveriş ve yaşam merkezlerine özel ilk ve tek kredi kartı; Forum Bonus Card bonusun yanı sıra yeni bir puan türü olan Forum Puan da kazandırıyor.2011 yılında Forum Ankara Outleti neler bekliyor?2011 yılında da Başkentlilere somut fırsat ve avantajlar sunan, tüketici ile güven ve samimiyet ilişkisi tahsis edebilen Türkiyenin en büyük outleti olarak fırsatlı alışverişi güçlendirerek devam edeceğiz. Hedef kitlemiz akıllı alışveriş yapan kitle. Artık tüketiciler hangi sosyoekonomik seviyeden olursa olsun akıllı alışveriş yapmak istiyor. Biz de ulusal ve uluslararası markaları uygun fiyatları birleştiren bir AVMyiz. Şu anda Forum Ankara Outlette yüzde 92 doluluk oranına sahibiz. Yüzde 8lik boş kısım için çok seçici davranıyoruz. 2011 yılında markalarımızla öne çıkmak istiyoruz.
E-BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN
Copyright © 2005-2015 PEBEV Perakende Bilgi Evi
designed by nette interactive